Thursday, October 2, 2008

Suara takbir sayup kedengaran memecahkan hening malam. Disambung pula di pagi subuh. Hari raya kini tiba sebagai hari kemenangan bagi umat Islam. Kesedihan dan kebahagiaan sama-sama dirasa. Kesedihan habisnya bulan suci bulan Ramadhan dan kebahagiaan setelah Alhamdulillah mengharungi lautan samudera yang deras dengan hawa nafsu. Kini terdengar laungan azan Subuh memberitahu diri akan hadirnya satu hari lagi dalam hidup ini. Semangat baru ditusukkan ke dalam jiwa, semangat lama diingatkan dan semangat hari esok dinantikan.

Ku sambut Hari Raya tahun ini dengan penuh kesederhanaan tapi dengan hati yang penuh gumbira. Ku bermohon agar amal ku dan sekalian umat Islam diterima, ku berdoa agar dipanjangkan umur, supaya dapat lagi bertemu dengan Ramadhan seterusnya. Terdengar aku suara takbir raya lagi dikumandangkan.. Hingga kini saja luahan hatiku..

Selamat Hari Raya pada umat Islam sekalian. Ku ucapkan syabas kepada yang mampu menahan hawa nafsu di bulan Ramadhan.. Pada yang kurang berkemampuan, masih ada masa untuk memperbaiki sifat mu.. Sekali lagi, Selamat Hari Raya. Ku pohon maaf darimu, zahir dan batin. Hati-hati berhari-raya..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh~

1 comment:

War186 said...

Selamat Hari Raya and Maaf Zahir Batin Gzul! :)